sistemi

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همان‌طور که گفتیم لایت اسپید از نظر سرعت و امنیت عملکرد بسیار خوبی دارد. لایت اسپید برای مطالب PHP از آپاچی بسیار سریع‌تر است. این وب‌سرور یک بستر فوق‌العاده برای سایت‌های مبتنی بر وردپرس یا جوملا است زیرا به راحتی عملکرد و امنیت PHP را افزایش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های دیگر لایت اسپید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب آسان
  • رابط کاربری عالی
  • مدیریت آسان سرور
  • نصب و به روزرسانی خودکار PHP
  • امنیت بالا

سازگاری با آپاچی

وب‌سرور لایت اسپید، با وب‌سرور آپاچی سازگار است. LiteSpeed حتی می‌تواند پرونده‌های پیکربندی Apache را بارگیری کند و به نوعی به عنوان یک جایگزین مستقیم برای Apache عمل کند.

عملکرد

این وب سرور به خاطر سیستم منحصر به فرد خود عملکرد سیستم عامل‌های میزبانی وب را افزایش می‌دهد. لایت اسپید این قابلیت را دارد که همزمان با حداقل استفاده از منابع سرور مانند حافظه و CPU به هزاران مشتری سرویس دهی کند. کد منحصر به فرد، توسعه یافته و بهینه شده وب سرور LiteSpeed؛ ​​باعث افزایش عملکرد PHP می‌شود. این قابلیت برای کنترل افزایش ناگهانی ترافیک استفاده می‌شود. همچنین به مدیریت در برابر حملات DDOS بدون هیچگونه سخت افزار اضافی کمک می‌کند.

 

امنیت وب سرور لایت اسپید

وب سرور لایت اسپید ​​با ویژگی mod_security سازگار است و دارای قابلیت ضد DDoS داخلی است. با ویژگی‌های قابل تنظیم مانند اتصالات per-IP و کاهش پهنای باند، IPهایی که ارتباطات یا درخواست‌های زیادی ایجاد می‌کنند یا پهنای باند زیادی را درخواست می‌کنند مسدود می‌شوند.

جا به جایی از آپاچی به لایت اسپید

جابه‌جایی از آپاچی به لایت اسپید بسیار ساده است و از نظر هزینه پشتیبانی نیز مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه‌های صدور مجوز وب سرور لایت اسپید ​​در مقایسه با هرگونه ارتقاء سخت افزاری مورد نیاز برای بهینه سازی سرورهای آپاچی بسیار کم‌تر است. علاوه بر این، ویژگی‌های منحصر به فرد LiteSpeed ​​با ارائه یک سیستم میزبانی بهینه، به کاهش هزینه‌های پشتیبانی کمک می‌کند.

منبع : وب سرور لایت اسپید چیست؟

  • احسان دهداری
  • ۰
  • ۰

راه‌اندازی یک وبسایت، نیازمند یک میزبانی وب و هاست باکیفیت است. خرید یک هاست پرسرعت و با پشتیبانی مناسب، یکی از مواردی است که در راه اندازی کسب و کار، اهمیت ویژه‌ای دارد. طبق بررسی‌هایی که معتبرترین وبسایت‌های جهان انجام داده‌اند، سرعت وبسایت تاثیر مستقیمی بر ماندگاری کاربر در صفحه وبسایت شما دارد. پس در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکننده وبسایت شما، خرید محصول مورد نظرش را انجام دهد. پس خرید هاست، تاثیر غیر مستقیم بر روی فروش وبسایت شما دارد.

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع هاست بپردازیم و توضیح دهیم که هاست چیست و چرا اهمیت ویژه‌ای در راه‌اندازی وبسایت دارد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

هاست چیست؟ چه کاربردی دارد؟

طبق تعریفی از گنجه بلاگ، در مقاله «هاست چیست و انواع آن کدام است؟»:

میزبان، معادل فارسی واژه هاست (Host) در زبان انگلیسی است. در عمل هاست به این معنا است که شما فایل‌های وب‌سایت خود را بر روی کامپیوتر مخصوصی به نام سرور قرار می‌دهید. سرور، فایل‌های وب‌سایت شما را به‌صورت عمومی در دنیای اینترنت در دسترس دیگران قرار می‌دهد. خوشبختانه برای میزبانی وب‌سایت خود، نیازی به یادگیری اصطلاحات فنی ندارید. شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند که میزبانی وب از خدمات آن‌ها است. همه وب‌سایت‌­های اینترنتی از یک شرکت هاستینگ، برای گرفتن خدمات میزبانی وب استفاده می‌کنند.

به عبارتی دیگر هاست، یک میزبان برای وبسایت شما در فضای وب است. البته منظور از هاست، «هاست اشتراکی» است! استفاده از هاست اشتراکی به جای خرید سرور، به شما کمک می‌کند که هزینه‌های راه‌اندازی وبسایت خود را بسیار کاهش دهید. همانطور که از نامش پیداست، هاست اشتراکی به هاستی گفته می‌شود که به صورت اشتراکی (Shared) مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هاست باکیفیت، تاثیر غیرمستقیم بر سئو وبسایت شما دارد.

البته هاست فقط برای میزبانی وبسایت استفاده نمی‌شود. بسیاری از برنامه‌نویسان، برای ربات تلگرام، سرور بورس، سرور اپلیکیشن و … نیز از آن استفاده می‌کنند.

انواع هاست اشتراکی کدام است؟

هاست‌های اشتراکی، انواع مختلفی دارند که برای هر وبسایت با توجه به CMS، تعداد بازدید، میزان منابع مورد نیاز و … از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم انواع هاست اشتراکی و شرکت گنجه هاست را به عنوان مرجع خرید هاست معرفی کنیم.

هاست وردپرس

همانطور که می‌دانید، بیش از 35 درصد از تمامی وبسایت‌های جهان، بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند. البته این عدد برای وبسایت‌های فعال، به بیش از 54 درصد رسیده است. به همین دلیل، متخصصین و ارائه دهنده‌های هاست میزبانی وب، تصمیم گرفته‌اند هاست وردپرس را برای این دسته از کاربران راه‌اندازی و بهینه‌سازی کنند. هاست وردپرس، مخصوص وبسایت‌های وردپرسی است و منابع مصرفی آن برابر با منابعی است که هسته وردپرس (WordPress Core) استفاده می‌کند.

 

یکی از مواردی که در سایت‌های وردپرسی اهمیت زیادی دارد، استفاده از هاردهای NVME و وب‌سرور لایت‌اسپید (LiteSpeed) است. این دو ویژگی در کنار هم می‌تواند سرعت وبسایت را تا بیش از 10 برابر افزایش دهد.

هاست ووکامرس

اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید، احتمالا حداقل یک بار نام «ووکامرس» به گوش شما خورده است یا شاید حتی با آن کار کرده باشید. ووکامرس یک پلاگین (افزونه) وردپرس است که از طریق آن می‌توانید وبسایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه اینترنتی کامل تبدیل کنید! اما یکی از مسائلی که هنگام استفاده از ووکامرس اتفاق می افتد، کند شدن وبسایت است. دلیل آن هم سنگین بودن دیتابیس محصولات است.

در این شرایط، فقط استفاده از هاست ووکامرس گنجه می‌تواند سرعت وبسایت شما را بهبود ببخشد! اما شاید برای شما سوال باشد که هاست ووکامرس چیست؟ هاست فروشگاهی ووکامرس، با توجه به منابع اختصاصی که دارد (مثل I/O، CPU، RAM و … ) قدرت پردازش بسیار زیادی را به وبسایت می‌دهد و می‌تواند تا 12000 بازدید روزانه میانگین را پشتیبانی کند!

هاست لینوکس ارزان

بسیاری از افراد، قصد راه اندازی وبسایت‌هایی با بازدید کننده کم را دارند. به همین دلیل، نیازی به استفاده از هاست قدرتمند و منابع بسیار را ندارند. این نوع هاست، معمولا مناسب دانشجویان و تازه کاران است. در این شرایط شما می‌توانید از هاست ارزان لینوکس گنجه استفاده کنید.

هاست حرفه‌ای

بسیاری از برنامه نویسان، قصد خرید هاست حرفه‌ای را دارند. دلایل آن هم احتمالا استفاده از منابع بیشتر به دلیل بازدید کننده بیشتر یا دسترسی بیشتر به سرور باشد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از هاست حرفه‌ای استفاده کنند.

هاست حرفه‌ای، قوی‌ترین منابع را دارد و مثل دیگر هاست‌های اشتراکی از وب‌سرور LiteSpeed استفاده می‌کند. یعنی شما می‌توانید از رم 6 گیگابایت برای وبسایت خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما، هاست حرفه‌ای گنجه است که می‌تواند تا 25000 بازدید روزانه میانگین را پشتیبانی کند!

هاست دانلود

احتمالا برای شما هم پیش آمده که قصد آپلود یک فایل حجیم مثل ویدیو دوره آموزشی یا پادکست را در وبسایت خود آپلود کنید ولی مشکل کمبود فضا داشته‌اید. هاست دانلود، مشکل شما را حل می‌کند! هاست دانلود، نوعی هاست با منابع کم ولی با فضای بسیار زیاد است که امکان آپلود فایل‌های حجیم را به شما می‌دهد. امکان راه‌اندازی وبسایت بر روی هاست دانلود وجود ندارد زیرا هاست‌های دانلود ارزان قیمت هستند. پس شما فقط می‌توانید هاست دانلود و آپلود داشته باشید. پیشنهاد ما به شما هاست دانلود گنجه است.

اینفوگرافیک راهنمای انتخاب هاست

شاید برای شما سوال باشد که کدام نوع از هاست‌هایی که اشاره کردیم، بهترین هاست برای وبسایت شما است. در اینفوگرافیک زیر می‌توانید اطلاعات کاملی برای انتخاب و خرید هاست را به دست بیاورید.

 

اهمیت خدمات پشتیبانی در هنگام خرید هاست

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک هاستینگ باید داشته باشد. دلیل آن هم مشکلاتی احتمالی است که در طول سال برای تمامی وبسایت‌ها امکان دارد پیش بیاید. مشکلاتی که شاید تا مدت‌ها تاثیر خود را روی سئو سایت شما بگذارند! پس اهمیت بسیاری دارد!

 

در کنار حضور همیشگی، کیفیت خدمات پشتیبانی هم اهمیت بسیاری دارد! بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، پاسخگویی مناسبی ندارند. یعنی در صورتیکه وبسایت شما با مشکلی روبرو شود، آن را قبول نمی‌کنند و خدماتی ارائه نمی‌کنند. پس در هنگام خرید هاست، این مورد را نیز حتما در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع راهنمای خرید هاست پرداختیم و با انواع هاست اشتراکی آشنا شدیم. انتخاب یک هاست متناسب با شرایط وبسایت، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید در هنگام راه‌اندازی سایت انجام دهید. اگر قصد خرید هاست دارید پیشنهاد می‌کنیم شرکت گنجه به نشانی www.ganje.host را انتخاب کنید. گنجه، ارائه دهنده انواع هاست مثل هاست وردپرس، هاست ووکامرس، هاست حرفه‌ای، هاست لینوکس و هاست دانلود است.

  • احسان دهداری
  • ۰
  • ۰

ردیاب (Tracker)، یک دستگاه الکترونیکی کوچک و شبیه به دزدگیر خودرو است. ردیاب‌ها معمولاً از طریق سیم کارت، ارتباط برقرار می‌کنند و با استفاده از جی پی اس (GPS)، می‌توانید از مکان دقیق اشیاء (برای مثال: ماشین و موتور سیکلت) یا شخص مورد نظر خود، باخبر شوید. امروزه ردیاب، کاربردهای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اطلاع از مکان دقیق خودرو
  • پیدا کردن خودرو به سرقت رفته یا دزدیده شده
  • ردیابی افراد سالمند
  • ردیابی حیوانات خانگی مثل سگ و گربه
  • و ...

با خرید ردیاب از نیکان جی پی اس، می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایلی که روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، از مکان دقیق و لحظه‌ای خودرو یا هر وسیله و شخصی که قصد ردیابی آن را دارید مطلع شوید. از آنجایی که این ردیاب ها، اندازه کوچکی دارند (بین 1 تا 10 سانتی متر)، می توانند به صورت مخفیانه بر روی خودرو نصب شده و یا به شخص مورد نظر شما متصل شوند. برای استفاده از ردیاب خودرو، فقط کافی است که یک سیم کارت خریداری کنید و آن را شارژ کنید. سپس از طریق این سیم کارت، اطلاعات دقیق خودرو مانند محل دقیق خودرو، سرعت خودرو، هشدار به سرقت رفتن و... برای شما با پیامک یا اپلیکیشن ارسال شود.

منبع: https://nikangps.com/

  • احسان دهداری
  • ۰
  • ۰
  1. دارای آهنربای قدرتمند

    محصولی که در حال بررسی آن هستید دارای 6 آهنربای قدرتمند است. پس این اطمینان را داشته باشید که این ردیاب می تواند خیلی خوب متصل شود. و نکته خیلی مهم است که این ردیاب مگنتی به این راحتی ها هم جدا نمی شود. بعضی مواقع پیش می آید که باید ردیاب بنا بر ضرورت جایی نصب شود که در معرض حرکت است پس داشتن مگنت های قوی می تواند بهترین ضمانت برای موضوع باشد.

  2. شارژ 12 هزار میلی آمپری این ردیاب حالا حالا ها خیال تان را راحت می کند

    این ردیاب دارای باطری های قدرتمندی است که 12 هزار میلی آمپر هم شارژ می شود. پس می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که تا مدت ها نیازی به شارژ مجدد ردیاب تان نیست.
    در این ردیاب سعی شده است تا از باتری های با کیفیتی استفاده شود که دارای عمر طولانی و حفظ ذخیره انرژی الکتریکی بیشتری باشند.

  3. ضد آب، ضد ضربه و گرد غبار بودن که چیزی نیست!!

    این ردیاب مغناطیسی بطور کامل از ورود هر گونه آب یا گرد و غبار عایق است. البته ویژگی های دیگر این ردیاب آنقدر قدرتمند است که این 3 ویژگی بسیار معمولی است.

  4. حتی داخل کابین خودرو هم شنود کنید

    می خواهید متوجه اتفاقاتی باشید که در داخل خودرو می افتد؟ یا اینکه می خواهید بدانید شخصی که قصد محافظت از آن را دارید دارد چکار می کند؟ خیلی اتفاق می افتد پدر و مادر نگران فرزندان خود هستند پس با استفاده از این نوع ردیاب و قرار دادن آن در کیف یا هر جایی که مناسب است می توان از قابلیت شنود آن استفاده کنید

    در طراحی این ردیاب ها  نوآوری های مختلفی به کار رفته است که موجب عدم شناسایی آن در خودرو می‌شود.

    این ردیاب اصولا به دلیل نداشتن هرگونه چراغ یا نور مشخصی جلب توجه نمی کند و فاقد هر گونه علائم مشخصی برای شناسایی می‌باشد.

    این محصول دارای میکروفون داخلی باکیفیت است که شنود عالی خواهد داشت. برای استفاده از این ویژگی می توانید هنگام خرید از کارشناس نیکان جی پی اس راهنمایی لازم را بگیرید.

  5. برای اندروید، iOS و حتی کامپیوتر نرم افزار دارد

    خیلی بد می شد اگر بخاطر یک ردیاب مجبور می شدیم یک موبایل هم بخریم. با نسخه های متفاوت نرم افزارهای این ردیاب با همان سیستم عاملی که دارید می توانید از امکانات نرم افزار استفاده کنید. هنگام خرید یادتان باشد فایل نرم افزار را از نیکان جی پی اس بصورت رایگان دریافت کنید.

  6. بدون سیم کشی است و از همین الان آماده

    خلاصه اینکه دردسرتان نمی دهد. نیاز نیست سیم کشی خاصی کنید. ردیاب های مغناطیسی از همان موقع که آن را تهیه می کنید قابل استفاده هستند. فقط نیاز به یک بار شارژ کردن برای استفاده های بلند مدت هستند.

    علاوه بر این ردیاب های بدون سیم مغناطیسی، هیچ چراغ یا چیزی که جلب توجه کند ندارد و تقریبا مثل آفتاب پرست شبیه محیط اطراف خود خواهد بود.

  7. آنتن خارجی نیاز ندارد

    از جمله مهم ترین خواسته های خرید ردیاب، این است که قطعات خارجی کمی داشته باشد. این ویژگی باعث می شود در قسمت های مختلف و بیشتری بتوانید جاسازی ردیاب را انجام دهید.

    شاید بخاطر همین آنتن خارجی ریسک لو رفتن ردیاب مخصوصا در خودرو بیشتر می شد.

  8. قدرت ذخیره مسیرهای قبلی:

    فقط اینکه الان ردیاب کجاست، مهم نیست. این ردیاب می تواند مسیر های قبلی که طی شده را به همراه اینکه با چه سرعتی اتفاق افتاده ثبت کند. پس شما تسلط کافی بر آن چیزی دارید که در حال کنترلش هستید.

    خیلی می شود از روی رودربایستی، خودرو تان را به یکی از اقوام می دهید ولی می خواهید بدانید که با سرعت غیر مجاز حرکت نکند. یا اینکه ماشینی اجاره داده اید و توافق شده که با سرعت غیر مجاز نباید حرکت کرد. به این شکل می توانید از همه سرعت های اضافی مطلع شوید.

    حتی می توانید محدودیت سرعت هم قائل شوید. به این شکل که اگر سرنشین بالا تر این سرعت حرکت کرد، اطلاع داده شود.

  9. از نویز خبری نیست

    شاید اینکه بیشتر کسانی که قبلا ردیاب خریه اند این ویژگی را به خوبی درک کنند. بدون نویز بودن یعنی در اثر اختلالات به وجود آمده در اثر سیگنال های متفاوت که عمدتا از رادیو، تلفن همراه و یا سایر قطعات الکترونیکی به وجود می آید مقاوم است و تغییری در امواج ارسالی آن به وجود نمی آید.

    همچنین کارشناسان تولید این محصول، سلیقه خوبی در ساخت و فناوری این محصول داشته اند پس می توانید این اطمینان را داشته باشید که ردیابی همگام با آخرین تکنولوژی ها وفناوری های روز دنیا استفاده می کنید.

  10. سریع تر از آنکه فکرش را کنید نصب می شود

    آماده اید؟ فقط فکر کنید که کجا قصد دارید ردیاب نصب شود و تمام. با این 6 آهنربای قدرتمند ردیاب نصب خیلی راحت و فوری تجربه خواهید کرد.

    این دستگاه ردیاب به راحتی نصب شده و می توان آن را در ماشین به گونه ای جاسازی کرد که دسترسی سارقان یا شخصی که تحت کنترل است به ردیاب خیلی سخت و دور از ذهن باشد.

  11. تا 5 متر دقت ردیابی دارد

    باید اطمینان داشته باشیم که ردیابی که می خریم، دقت ردیابی خوبی داشته باشد. البته اینکه توقع داشته باشیم بطور سانتی متری بتوانیم ردیابی کنیم، انتظار منطقی نیست. چرا که این ردیاب برای مورادی استفاده می شود که اگر به فاصله 5 متری آن رسیدید دیده شود و به سرعت پیدا شود.

    دقت ردیابی 5 متری این ردیاب، به نسبت دقت بسیار بالایی است و این اطمینان را می دهد که به سرعت می توانید انتظار پیدا شدن کالا یا فرد مورد نظر را داشته باشید.

  12. وقتی کوچک بودن، مهم می شود

    برای ردیاب، سایز مناسب جزو 5 مولفه اصلی خرید است. خبر خوش اینکه این ردیاب سایز خیلی بزرگی ندارد و به همین دلیل جاسازی و مخفی کردن آن کار سختی نیست. علاوه بر این ها همانطور که گفته شد از چراغ یا سیم کشی خبری نیست. پس نداشتن همین قسمت های اضاقی باعث نصب راحت آن خواهد شد.

    سایز ردیاب های مغناطیسی 5* 6 * 4.5 است که اندازه خیلی کوچکی است. (برای تصور بهتر این سایز، سایز یک گوشی موبایل یا ارتفاع یک لیوان را در نظر بگیرید). همین طور وزن سبک 200 گرمی آن باعث می شود تغییری بعد از جاسازی ردیاب ایجاد نشود.

    ردیاب آهنربایی در اندازه ها و ابعاد مناسبی در شرکت نیکان جی پی اس موجود می باشد. این ردیاب دارای آنتن دهی قدرتمندی بوده و ارتباط با این دستگاه هم به صورت ردیابی آنلاین و هم به شکل آفلاین می باشد.

  13. دمای بالا را حس نمی کند

    ردیابی که قصد تهیه آن را دارید دارای مقاومت دمایی حداقل 45 درجه سانتی گراد است. یکی از کاربرد های مهم برای ردیاب های مغناطیسی، برای استفاده در خودرو است. و دغدغه خیلی مهمی که مطرح می شود، این است که ردیاب خریداری شده در مجاورت گرمای خودرو مقاوم باشد. با تحمل دمایی 50 درجه ای این ردیاب، خاطر جمع باشید و حتی در جنوبی ترین منطقه ایران هم از این ردیاب استفاده کنید.

  • احسان دهداری